4 czerwca 2018 r.


Grupa Hollywood z ponad 100 mln zł przychodów

W pierwszym kwartale 2018 roku przychody notowanej na GPW Grupy Hollywood – lidera rynku pralnictwa przemysłowego w Polsce – wzrosły o 12,5%, do 25,5 mln PLN. Patrząc na cztery ostatnie kwartały, skonsolidowana sprzedaż miała wartość 101,5 mln PLN. Narastająco wzrosły również marże i zyski. W samym pierwszym kwartale bieżącego roku Hollywood wypracował wynik EBITDA wyższy o 16% rdr, tj. ponad 4 mln PLN. Na poziomie netto, w odróżnieniu od sytuacji sprzed roku, pojawił się zysk.

- Jesteśmy zadowoleni z minionego kwartału, choć był on jeszcze – podobnie jak cały rok 2017 – okresem optymalizacji działalności operacyjnej i ponoszenia kosztów ekspansji biznesowej. Był to jednak również okres zawierania kontraktów już po cenach odzwierciedlających wzrost kosztów, jakie ponoszą podmioty z naszej branży, w szczególności kosztów wynagrodzeń. Zanotowaliśmy 16% rentowności EBITDA, naszym celem pozostaje 25% – mówi dr Tomasz Mika, Wiceprezes ds. Ekonomicznych Hollywood SA.

Warto zauważyć, że w minionym kwartale niezwykle mocno wzrosły przepływy z działalności operacyjnej.

- Nasz operacyjny cash flow był w pierwszym kwartale trzy razy wyższy niż przed rokiem, przekraczając 5 mln PLN. To przede wszystkim efekt skutecznego zarządzania należnościami – mówi Wiceprezes Mika.

Realizowana strategia rozwoju Grupy Hollywood zakłada wzrost skali działalności zarówno poprzez wzrost organiczny, jak również przejęcia. W latach 2015-2017 spółka przejęła cztery podmioty oraz uruchomiła dwa nowe zakłady. Hollywood pracuje obecnie nad kolejnymi potencjalnymi akwizycjami w Polsce oraz w Niemczech.

Grupa Hollywood jest zaangażowana w działania, mające na celu wdrożenie prośrodowiskowych rozwiązań do branży pralniczej. Spółka kontynuuje również kampanię informacyjną, mającą na celu zwiększenie zainteresowania szpitali usługą sprzedaży lub wynajmu szaf vendingowych do automatycznego wydawania czystej bielizny operacyjnej i przyjmowania brudnej za pomocą magnetycznej identyfikacyjnej karty użytkownika. Usługa ta rozwijana jest także w segmencie zakładów przemysłowych. Grupa Hollywood promuje także na rynku innowacyjny system radiowej identyfikacji bielizny i odzieży - tzw. system RFID - jako nowoczesne narzędzie do bezdotykowego identyfikowania i ewidencjonowania tekstyliów.

***

Grupa Hollywood z siedzibą w Sierpcu to największa sieć pralni przemysłowych w Polsce, która rozpoczęła także ekspansję zagraniczną (Niemcy). Ofertę pralniczą uzupełnia dynamicznie rozwijający się segment wynajmu i serwisu tekstyliów (m.in. odzieży roboczej, bielizny pościelowej). Wśród klientów Grupy Hollywood znajduje się m.in. ponad 250 szpitali, kilkadziesiąt hoteli, zakłady przemysłowe. Spółka pozyskała również prestiżowy kontrakt na obsługę armii amerykańskiej stacjonującej w Polsce. Grupa Hollywood jest liderem rynku zarówno pod względem skali działalności, jak również zaawansowania technologicznego oraz jakości świadczonych usług.

Wszystkie usługi wykonywane są w oparciu o najnowocześniejsze technologie z wykorzystaniem środków chemicznych i urządzeń przyjaznych środowisku. Większość czynności, składających się na procesy technologiczne prania, wykonywanych jest automatycznie. Zainstalowane urządzenia oraz czuwający nad nimi zintegrowany system komputerowy dają gwarancję powtarzalności produkcyjnej na wysokim poziomie jakościowym.

Historia działalności Grupy sięga połowy lat 90. XX w. W marcu 2014 roku akcje Hollywood SA zadebiutowały na rynku NewConnect warszawskiej Giełdy, a od grudnia 2017 roku są notowane na głównym parkiecie GPW w Warszawie. Więcej informacji: www.hollywoodsa.pl